Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15
Detoks – tydzień bez mięsa – FiGeneration
Żyję

Detoks – tydzień bez mięsa


Patrząc na współczesny tryb życia przeciętniej osoby kuracja oczyszczająca przysłuży się każdemu, kto chce zadbać o swoje zdrowie. Tymczasowa dieta bezmięsna jest świetnym wyborem dla osób, które jedzą za dużo mięsa. Odkwasza ona organizm i usprawnia pracę układu pokarmowego, przyspieszając nasz metabolizm.

Odtruwanie organizmu jest bardzo pożyteczne, o ile robi się to z głową. Detoks nie powinien trwać dłużej niż 7 dni, jednak nie oznacza to, że po upływie tego czasu powinno się powrócić do starych, niezdrowych nawyków.

Czym zastąpić mięso?

Ważne jest, aby podczas detoksu nie przesadzić w żadną stronę. Stosując dietę oczyszczającą należy balansować w taki sposób swój jadłospis, żeby nie opaść z sił i nie czuć się ciągle głodnym. Tłuszcze zwierzęce zawarte w mięsie trzeba przede wszystkim czymś zastąpić. Idealnie spisują się w tym przypadku warzywa, które są bogate w błonnik. Warto zaznaczyć, że idealną porą na oczyszczanie organizmu jest lato, bowiem jest to okres największej dostępności świeżych warzyw i owoców, które są niezbędne w diecie bezmięsnej.

detoks

Błonnik pokarmowy to substancje, najczęściej pochodzenia roślinnego, które nie ulegają strawieniu w żołądku i jelicie cienkim. Ulega on fermentacji w jelicie grubym ograniczając wchłanianie kwasów tłuszczowych oraz wpływając korzystnie na rozwój bakterii jelitowych. Wywołuje także uczucie sytości. Produktami bogatymi w błonnik są: otręby zbożowe, pieczywo razowe i żytnie, naturalne płatki zbożowe oraz musli. Warzywa zawierające błonnik to przede wszystkim warzywa strączkowe takie jak fasola strączkowa, groch, soczewica i soja. Podczas bezmięsnej diety oczyszczającej unikać należy przede wszystkim jajek, soli, cukru i słodyczy, masła i tłustego nabiału.

Owoce w służbie zdrowia

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Do godzin południowych układ trawienny człowieka działa na najwyższych obrotach, dlatego to od śniadania zależy, czym nasycimy organizm na resztę dnia. Podczas diety oczyszczającej jako pierwszy posiłek najlepiej wybierać produkty, które dostarczą nam niezbędnych substancji do pobudzenia umysłu i ciała. Doskonale sprawdzają się w tym zadaniu owoce, które są bogatym źródłem błonnika oraz wielu witamin.

Śniadaniem, które dostarczy sporej dawki energii będzie musli lub niesłodzone płatki zbożowe z jogurtem naturalnym i świeżymi owocami. Najlepszym wyborem będą porzeczki, maliny, awokado, czarne jagody, agrest, gruszka i jabłko, które zawierają błonnik. Na drugie śniadanie warto przygotować pyszny i orzeźwiający koktajl owocowy, który stłumi uczucie głodu na długi czas. Koktajle warto miksować z bananami, brzoskwiniami, jabłkiem, truskawkami i szczawiem dla smaku. Dodać można także garść płatków zbożowych.

Dieta bez smaku? Bzdura!

Słowo „detoks” często kojarzy się w restrykcyjnymi zasadami żywieniowymi oraz daniami bez smaku. Nic bardziej mylnego. Podczas diety oczyszczającej można jeść nie tylko zdrowo, ale bardzo smacznie. Kilka prostych trików sprawi, że nie tylko obiady, ale także śniadania i kolacje będą zachęcające oraz… inspirujące.

detoks

Przykładowym obiadem bezmięsnej diety są warzywa na parze, takie jak brokuły, kalafior, brukselka, seler czy marchewka. Sprytnym sposobem na dodanie im smaku bez użycia soli jest zrobienie domowego dressingu. Wystarczy wymieszać w szklance dwie łyżki oliwy z oliwek ze szczyptą bazylii, szczyptą oregano, ząbkiem zgniecionego czosnku oraz pieprzem. Można zrobić także zimny sos na bazie jogurtu naturalnego. Wystarczy jedynie zmiksować go z czosnkiem, odrobiną soku z cytryny oraz świeżymi liśćmi bazylii. Warto wiedzieć, że niektóre z warzyw i ziół używanych jako przyprawy również są bogate w błonnik. Są to między innymi chrzan, czosnek, szczaw czy liście pietruszki.

Na kolacje, której nie spożywamy później niż 2-3 godziny przed snem należy zjeść coś lekkostrawnego, najlepiej sałatkę lub po prostu jakieś gotowane warzywo. Jeżeli dalej będzie doskwierać głód nie należy się męczyć, tylko sięgnąć po szybką przekąskę np. marchewkę.

Kilka prostych zasad

Należy pamiętać, że bezmięsna dieta oczyszczająca polega przede wszystkim na zminimalizowaniu dostarczania organizmowi zbędnych kalorii i toksyn. Ograniczyć zatem należy ilość pozywanych posiłków do trzech podstawowych w ciągu dnia.

detoks

Trzeba też bardzo mocno nawadniać swój organizm. Zalecane jest picie przynajmniej dwóch litrów płynów dziennie w postaci niesłodzonych herbatek owocowych i ziołowych i niegazowanej wody. Dzień warto zacząć od wody z cytryną i mięta, która jest nie tylko orzeźwiająca, ale też oczyszczająca. Wieczorem zaś wybrać należy samą wodę.

Jeżeli uważacie, że tydzień to za mało, aby poczuć wyraźne zmiany nie trzeba przedłużać diety oczyszczającej, wystarczy tylko zmienić swój sposób żywienia. Mięso, które powróciło do jadłospisu można przygotowywać w inny sposób unikając np. smażenia na oleju lub używania słonych panierek.

Stosując tych kilka prostych zasad z biegiem czasu nasz organizm poczuje się „lżej”, a my będziemy bardziej energiczni i chętni do działania.

 

Related Post

Podobał Ci się artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać co jakiś czas informacje o nowych artykułach.

email marketing powered by FreshMail
Żyję
Rozgrzej się i rozciągnij, a poczujesz różnicę
Żyję
Wiedeń – miasto o wielu twarzach
Żyję
Romantyczne parki i ogrody