Aby przyciągnąć uwagę widzów, twórcy reklam sięgają po nowe technologie. W trend ten idealnie wpisuje się najnowsza reklamówka Narodowego Archiwum Cyfrowego, które pozwala zajrzeć w głąb swoich zbiorów – dosłownie i w przenośni.
Trójwymiarowa animacja wykorzystuje zdigitalizowane zdjęcia znajdujące się w archiwum NAC, nadając im głębię pozwalającą niejako zanurzyć się w scenie, tak jakby czas się zatrzymał, a widzowie byli pasażerami TARDIS-a i jednocześnie jedynymi osobami mogącymi się poruszać.
Trailer ten ma służyć promocji serwisu www.audiovis.nac.gov.pl, który gromadzi cyfrowe wersje fotografii archiwalnych ze zbiorów NAC.
Pomysł przenoszenia dwuwymiarowych obrazów do przestrzeni 3D może i nie jest nowy, ale zrealizowany naprawdę dobrze. Przywraca też nadzieję, że w Polsce jednak można z powodzeniem czerpać wzorce z innych krajów. Oczywiście postaci ze starych zdjęć nie przebiją „Dziewczyny z perłą” w bullet-time…
… Ale z pewnością mogą stanąć przy niej z podniesioną głową. Zobaczcie zresztą sami: