Bez kategorii

Infiniti – czar jednej kreski


  • 0

Zaawansowane szkice modelu Infiniti EX

Infiniti to obecnie najmłodsza marka motoryzacyjna segmentu Premium w Europie, która w ciągu zaledwie kilku lat zdołała zjednać sobie sporo klientów. Innowacyjne technologie opracowywane w aliansie Nissan-Renault zamknięte w stylowym opakowaniu doprawionym szczyptą luksusu – według Japończyków to przepis na sukces.

Jeśli decyzja o zakupie samochodu byłaby podyktowana wyłącznie tym, co obejmie zmysł wzroku, nieograniczony papierkami szczęścia, to drogi publiczne zapełniłyby się luksusowymi samochodami uznawanymi dotychczas za wyjątkowe. Z pewnością obok włoskich sportowych samochodów marzeń, amerykańskich potworów i statecznych niemieckich limuzyn zauważalną część z nich mogłyby stanowić intrygujące modele Infiniti.

Zacznijmy od początku – od wierzchołka ołówka. Główny projektant marki Infiniti – Shiro Nakamura, mawia, że wszystko zaczyna się od pierwszej linii, dlatego symbolem każdego modelu jest kreska przedstawiająca jego profil – dynamiczna i często finezyjna. To ona daje początek tysiącom kolejnych, które dalej tworzą niepowtarzalne auto.

Pierwsza kreska "Infiniti"

Właśnie ta pierwsza kreska przedstawia pomysł na nowy, oryginalny samochód. Kolejne godziny, dni i tygodnie to taniec grafitu i białego arkusza papieru, dzięki któremu powstaje sylwetka samochodu i kształt wszystkich jego elementów.Trend stylistyczny marki Infiniti czerpie przede wszystkim z kultury i tradycji rodzimej Japonii. Zainspirowani projektanci przelewają na papier swoje wyobrażenia,zaczynając od pociągnięć ołówka kreślących zarys pojazdu,kierując się ku najdrobniejszym szczegółom pasującym do charakteru samochodu. Tak naprawdę w każdym aucie to właśnie detale decydują o tym, jak ostatecznie projekt będzie wyglądał, a ich nadmiar może zaburzyć delikatną i czystą linię, która dała temu wszystkiemu początek.

Natchnieniem dla projektantów Infiniti jest przede wszystkim kaligrafia. Każdy, kto miał choć najmniejszy kontakt z japońskim sylabariuszem,wie, że należy on do najbardziej skomplikowanych na świecie. Sztuka pisania w języku japońskim jest wyjątkowo trudna, ponieważ ustawiane w pionowych kolumnach znaki nie oznaczają liter, ale całe idee. Nawet ich krótkie połączenie pozwala przekazać czytelnikowi bardzo wiele informacji. Z tego samego założenia wychodzą styliści marki Infiniti – opowiedzieć jak najwięcej, stosując jak najmniej kresek. Podobno trzymając się tych minimalistycznych założeń, można dojść do perfekcji w wielu dziedzinach życia.

Elementy chińskiego alfabetu

Linie opisujące samochody Infiniti zarówno w środku, jak i na zewnątrz są inspirowane nie tylko perfekcyjną kaligrafią, ale jak zapewniają styliści czerpią również z pozostałych symboli japońskiej kultury. Podczas gdy profil nadwozia ma przywodzić na myśl np. katanę – tradycyjny japoński miecz o bogatym zdobieniu, natchnieniem dla projektantów wnętrza są klasyczne kimona, charakterystyczne spinki do włosów lub inne elementu ubioru. Takie podejście do stylizacji samochodów pozwala wyróżnić się w tłumie setek innych projektów.

Podczas projektowania nowych modeli przedstawiciele marki Infiniti podróżują po Japonii, wyszukując mistrzów rzemieślnictwa w określonych dziedzinach, którzy będą gotowi podzielić się swoim doświadczeniem i kunsztem. W luksusowych samochodach z Japonii znajduje się naturalna skóra, szlachetne drewno pokryte lakierem ze sproszkowanym srebrem czy szczotkowane aluminium Shodo.

Shiro Nakamura – główny stylista marki Infiniti

Produkty Infiniti,tak samo jak cała Japonia,to nie tylko bogata tradycja i kultura, ale także nowoczesność. Przy projektowaniu elementów i wyposażenia samochodów obok małych manufaktur specjalizujących się w wąskim zakresie działalności przy samochodach pracują też często rozpoznawalne i luksusowe marki, np. Louis Vuitton.

Takie podejście w doborze zespołu pozwala opracować samochód, który ma duże szanse trafić w gusta klientów na całym świecie. Projektanci łączą wszystkie składniki w taki sposób, aby ich wspólne dzieło było modne i wyznaczało nowe trendy.

Dzięki temu wszystkie modele Infiniti są diametralnie różne, ale zachowują wspólną tożsamość i kreują spójny wizerunek marki. Dlatego w ofercie Infiniti znajdują się rodzinne crossovery (FX/EX), luksusowe limuzyny (M/G Sedan) i samochody sportowe (G Coupé/G Cabrio). Mimo różnic w przeznaczeniu każdy z nich to udane połączenie najistotniejszych aspektów japońskiej kultury z motoryzacyjną estetyką.

Gama modeli Infiniti

Samochody tej marki mają zadziwiać i dawać przyjemność przede wszystkim swojemu właścicielowi. Francois Bancon – główny menedżer strategii i planowania produktów – mawia, że klienci Infiniti znajdują się już na kolejnym szczeblu sukcesu, tam gdzie chodzi głównie o własną satysfakcję. Według Infiniti to właśnie jest doświadczenie pełni posiadania, które uchodzi za jedno z haseł przewodnich tej japońskiej marki.

Według projektantów Infiniti nie tworzy samochodów, tworzy styl życia i utożsamia się z japońskim określeniem „adeyaka” – nowoczesną formą ekspresji. Aby lepiej zrozumieć to nietypowe podejście, można sięgnąć po magazyn konsumencki o tej samej nazwie – wydawany właśnie przez markę Infiniti.

Niedawno otwarte Centrum Infiniti na Dominikanie

Jeśli on nie wystarczy, warto odwiedzić jedno z Centrów Infiniti. Oprócz obejrzenia samochodów można poczuć tam gościnny klimat, który dla Japończyków jest przecież tak ważny.

Powiązane wpisy

[FM_form id="2"]
Bez kategorii
Świąteczny nastrój, świąteczny design
Bez kategorii
Najdłuższe, najstarsze, najmniejsze… wybór rekordów polskich
Bez kategorii
Powiedz, jakiej muzyki słuchasz, a powiem ci, kim jesteś