Żyję

Skacz i kręć, czyli hula hop i skakanka w akcji


Zapewne każda z nas miała kiedyś w dzieciństwie przynajmniej jedną z tych „zabawek”. Skakankę i hula hop zdecydowanie warto mieć w domu również w życiu dorosłym. Nie zajmują wiele miejsca, a znajdują zastosowanie w wielu ćwiczeniach. Kręcenie i skakanie poprawiają sylwetkę oraz ogólną kondycję. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, których nie stać na uczęszczanie do siłowni.

To co kiedyś było dla nas zabawą ze skakanką i hula hop, dziś może być wyczerpującym ćwiczeniem. Wciąż jednak możemy się z nimi świetnie bawić. Ćwiczenia z nimi są dynamiczne i bardzo efektywne nie przemęczają jednak organizmu. Wpływają także na trening wszystkich partii ciała.

Skocznie ze skakanką

Domowe ćwiczenia z użyciem pomocnych przedmiotów są o wiele wydajniejsze i ciekawsze. Skakanka jest jednym z najtańszych i dodatkowo najefektywniejszych przyrządów pomagających w domowych ćwiczeniach aerobowych. Świetnie się nadaje do zrzucenia zbędnych kilogramów i zwiększenia wydolności płuc. Poprawia także wydajność układu krwionośnego. Ćwiczenia ze skakanką wpływają na dolne jak i górne partie mięśni: pracują mięśnie łydek, ud, pośladków oraz ramion.

Skakanie na skakance jest banalnie proste. Istnieje jednak kilka sposobów na to, jak urozmaicić tę czynność, dzięki czemu angażowane są różne partie mięśni:

  • klasyczny skok polega na jednoczesnym oderwaniu od ziemi dwóch stóp i także na równomiernym wylądowaniu;
  • drugi sposób polega na naprzemiennym skakaniu z lewej nogi na prawą;
  • trzecim sposobem skacze się naprzemiennie po 8 razy na lewej nodze oraz 8 razy na prawej nodze.

Serie skoków powinny trwać około minuty i być oddzielone niedługimi przerwami na rozluźnienie mięśni. Ćwicząc ze skakanką, pamiętać należy jednak o kilku rzeczach. Najważniejsza jest postawa. Zanim rozpocznie się ćwiczenia, należy stanąć prosto będąc rozluźnionym. Brzuch powinno się wciągnąć i wyprostować plecy, cofając lekko barki. Łokcie należy trzymać jak najbliżej ciała, a dłonie lekko oddalone od tułowia. Skakankę wprawia się w ruch tylko ruchem nadgarstków.

Ze skakanką ćwiczyć można właściwie wszędzie. Ważne jednak, aby wybierać stabilne i dostatecznie miękkie podłoże. Jeżeli nie ma takiej możliwości, należy założyć na stopy obuwie z miękka podeszwą.

W koło z hula hop

Ćwiczenia z hula hop polecane są wszystkim paniom, które chcą poprawić swoje kobiece kształty. Kręcenie obręczą modeluje brzuch i zaostrza wcięcie w talii. Ma także zbawienny wpływ na postawę i kręgosłup, bowiem takie regularne ćwiczenia wymagają trzymania wyprostowanej sylwetki. Kto uważa jednak, że hula hop to tylko ćwiczenia polegające na kręceniu jest w sporym błędzie. Oto kilka przykładów ćwiczeń z jego wykorzystaniem:

  • Na zgrabną talię: to klasyczne zastosowanie hula hopu znane z dzieciństwa. Należy stanąć stabilnie w lekkim rozkroku, ugiąć lekko kolana i napiąć brzuch. Hula hop należy założyć na siebie i oprzeć jeden bok na wysokości pasa, następnie wprawić je w ruch. Biodrami należy poruszać tak, aby kółko wciąż kręciło się wokół pasa.
  • Na jędrne pośladki: hula hop należy postawić pionowo przed sobą i oprzeć się lekko o nie, ciężar ciała przenieść na jedną nogę i lekko ugiąć ją w kolanie. Z wciągniętym brzuchem należy podnieść drugą nogę w bok i zatrzymać w powietrzu na kilka sekund. Noga powinna być wyprostowana, a palce skierowane przed siebie. Ćwiczenie powtórzyć po 10 razy na każdą nogę.
  • Na piękny dekolt: stanąć należy w rozkroku na szerokość bioder i ugiąć lekko kolana. Hula hop należy trzymać przed sobą w wyprostowanych rękach, trzymając za jego przeciwległe krańce. Obręcz należy ścisnąć dopóki nie uzyska owalnego kształtu i trzymać tak przez kilka sekund. Całość powtórzyć 10 razy.

From Wikimedia Commons

From Wikimedia Commons

Ćwiczenia z hula hop może wykonywać każdy niezależnie od wieku. Czynności wykonywane na obręczy wpływają pozytywnie na stawy kolan oraz wzmacniają kręgosłup, przez co polecane są dla osób starszych. Kręcenie hula hop to też świetna zabawa i sentymentalny powrót do dzieciństwa. Ćwiczenia te nie są przemęczające, sprawiają przyjemność i poprawiają nastrój.

Skakanka i hula hop to przedmioty, które w przyjemny sposób asystują w codziennych ćwiczeniach i pomagają nie tylko w utrzymaniu kondycji. Jest to przede wszystkim świetny wybór dla osób, które nie znajdują w swoim życiu czasu na wypady na siłownię i inne zajęcia sportowe. Są także idealnym motywatorem dla osób zniechęconych ciężkimi i męczącymi ćwiczeniami.

Powiązane wpisy

[FM_form id="2"]
Żyję
Lata 90.
Żyję
Jak zapobiec operacji w obrębie układu ruchu?
Żyję
Savoir-vivre – czy w obecnych czasach istnieje etykieta?