Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15
Gwiazdy show-biznesu inwestują w Internet – czy to ma sens? – FiGeneration
Pracuję

Gwiazdy show-biznesu inwestują w Internet – czy to ma sens?


  • 0
Fot. Flickr/Carsten Schertzer/Lic. CC by

Fot. Flickr/Carsten Schertzer/Lic. CC by

Znane nazwisko nie gwarantuje sukcesu w biznesie, ale z pewnością, zwłaszcza na początku, wiele ułatwia. Niektórzy celebryci, korzystając z chwil sławy, próbują swoich sił również w tak dynamicznej branży jak biznes internetowy. Kto inwestuje w Sieci i z jakim skutkiem?

Ashton Kutcher

Były mąż Demi Moore należy do grupy, która sieciowy biznes traktuje bardzo poważnie. Choć gwiazda filmu „Efekt motyla” swoje medialne pięć minut zawdzięcza przede wszystkim małżeństwu ze znaną aktorką, to Ashton zarabia również jako producent, współwłaściciel firmy Katalyst Media i – co jest raczej wyjątkiem niż regułą – świadomy, aktywny inwestor, nieszczędzący środków na udziały w obiecujących startupach.

Przygoda Kutchera z internetowym biznesem zaczęła się w 2009 roku. Wówczas przyłączył się on do grupy inwestorów, która za 2,75 mld dol. kupiła komunikator Skype, sprzedany następnie Microsoftowi za 8,5 mld.

Aktor ma również udziały w serwisach Foursquare, Flipboard, Path, Zaarly, Airbnb, Nowmov, Blekko, Optimizely, SeatGeek, Milk, Grubwithus czy WarbyParker. Biorąc pod uwagę ich rosnącą popularność, wygląda na to, że Ashton dobrze inwestuje swoje pieniądze.

Britney Spears

Piosenkarka wykazała się rozsądkiem – pozwoliła, aby biznesem zajął się ktoś lepiej zorientowany w temacie. Ona jedynie firmuje przedsięwzięcie swoim nazwiskiem i użycza nieco wyblakłego wizerunku muzycznej gwiazdy.

W 2009 roku Britney nawiązała współpracę z legendarną projektantką Susan Kare, znaną m.in. z opracowania charakterystycznego, tęczowego logo Apple’a (używanego w latach 1976-1998). Wynikiem kooperacji było rozpoczęcie sprzedaży na Facebooku wirtualnych prezentów – ikon z wizerunkiem gwiazdy, kosztujących 2 dol. za sztukę.

Pomysł nie był spektakularny, ale skutecznie dyskontował popularność piosenkarki i rosnącą rzeszę użytkowników serwisu społecznościowego.

Justin Timberlake

Justin może uchodzić za człowieka renesansu. Odnosi sukcesy w branży muzycznej, okazał się również całkiem niezłym aktorem, co po słabych występach innych śpiewających gwiazd jest miłym zaskoczeniem.

Przyszły mąż Jessiki Biel inwestuje również w sieciowe biznesy. Jest współudziałowcem serwisu Dekko, który od miesięcy wita internautów informacją o niezwykle ambitnych pomysłach. Obiecujące zapowiedzi przy bliższym poznaniu okazują się jednak jedynie kolejną wariacją na temat serwisu ze zdjęciami, który – jak widać – ma problemy z rozpoczęciem działalności.

Dużo lepszą inwestycją Justina wydaje się odkupienie, wspólnie z braćmi Vanderhook, serwisu MySpace. Inwestorzy zapłacili za niego 35 mln dol. Warto pamiętać, że w 2007 roku, po kupieniu serwisu przez News Corp. Ruperta Murdocha, jego wycena sięgała 12 mld dol.!

Choć początkowo inwestycja Justina wydawała się chybionym pomysłem, po katastrofalnym spadku popularności w 2011 roku MySpace zaczyna wykazywać oznaki ożywienia i ponownie zyskuje użytkowników.

Kim Kardashian

Choć celebrytka nie kojarzy się z nowymi technologiami i internetowym biznesem, ma na koncie godny podziwu sukces – jest współzałożycielką serwisu Shoedazzle. Jego użytkowniczki (oferta trafia raczej do kobiet) wypełniają dość rozbudowaną ankietę, określającą ich gust i preferencje zakupowe, a następnie, po opłaceniu niewielkiego abonamentu, mogą liczyć na regularne dostawy modnych butów. Poniższy film pokazuje, jak wygląda przesyłka od Shoedazzle:

Lady Gaga i Kanye West

Choć gwiazdy wykonują inną muzykę, płaszczyzną porozumienia okazał się wspólny biznes. Lady Gaga i Kanye West zainwestowali 7,5 mln dol. w serwis Turntable.fm, w którym użytkownicy mogą wziąć udział w rywalizacji didżejów.

Leonardo DiCaprio

Gwiazdor kina, od lat usiłujący pozbyć się łatki filmowego amanta, jest współwłaścicielem serwisu społecznościowego Mobli, w który zainwestował niebagatelną kwotę 4 mln dol.

MC Hammer

Legendarny raper, który szczyt popularności osiągnął na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku, przeszedł poważną metamorfozę, co nie oznacza jednak całkowitego zerwania ze światem show-biznesu.

MC Hammer prowadzi, jako pastor, chrześcijański program w jednym z religijnych kanałów telewizyjnych, tłumacząc teraz swój sceniczny pseudonim jako „Man of Christ”. Jest również współtwórcą serwisu internetowego DanceJam, którego użytkownicy publikują klipy przedstawiające własne tańce.

Piosenkarz ma jednak znacznie większe ambicje. Jesienią 2011 roku postanowił oficjalnie ogłosić koniec prac nad nowatorską wyszukiwarką internetową WireDoo, specjalizującą się nie tylko w wyszukiwaniu, ale też analizie różnych treści, również tych, które znajdują się w serwisach społecznościowych. Od ambitnych deklaracji minęło jednak już blisko pięć miesięcy, a strona wyszukiwarki nadal zawiera jedynie formularz newslettera. Falstart?

Will Ferrell

Znany aktor jest również właścicielem popularnego po drugiej stronie Atlantyku serwisu internetowego. Założona w 2007 roku strona Funny or Die zawiera zabawne klipy przesyłane przez użytkowników. Dodatkową atrakcją przyciągającą internautów są filmy umieszczane w serwisie przez gwiazdy Hollywood.

Kinga Rusin

Popularna celebrytka nie tylko występuje w telewizji, tańczy i pisze książki, ale również rozwija biznes, którego część dotyczy Sieci. Wprowadzona na rynek w 2007 roku linia kosmetyków Pat & Rub odniosła sukces – poza kilkoma sieciami drogerii i stronami WWW kosmetyki celebrytki sprzedawane są również w firmowym sklepie internetowym.

Choć skala sprzedaży przez Sieć jest dość skromna w porównaniu z tradycyjnymi kanałami i wynosi zaledwie kilka procent, coraz więcej klientów kupuje właśnie w ten sposób. Ponadto, jak podkreśliła w jednym z wywiadów Kinga, ponad 80 proc. użytkowników, którzy kupili coś w firmowym sklepie internetowym, robi w nim zakupy ponownie.

Wojciech Sosnowski i Jacek Graniecki

Wojciech, znany powszechnie pod pseudonimem Sokół, jest współzałożycielem, a obecnie prezesem spółki Prosto, zajmującej się m.in. wydawaniem albumów hip-hopowych i sprzedażą odzieży. Istotnym kanałem dystrybucji muzyki jest sklep internetowy.

Od setek innych e-sklepów odróżnia go nie tylko wąska specjalizacja, ale przede wszystkim możliwość kupienia legalnej muzyki w niskich, jak na polskie realia, cenach.

Internetowy serwis z ubraniami i muzyką rozwija również inny raper, Jacek Graniecki, znany szerzej jako Tede.

Piotr Tymochowicz

Choć największym sukcesem zawodowym Piotra Tymochowicza wydaje się wprowadzenie przed laty do parlamentu partii o mocno nieparlamentarnym wizerunku, specjalista od marketingu politycznego ma na swoim koncie również ambitny projekt internetowy.

Solaris Gate miał być nowatorskim serwisem społecznościowym, kuszących użytkowników niezwykłymi nazwami prostych usług (Arka – odpowiednik tablicy Facebooka, Comm21 – komunikator, Rebelia – blog) oraz wizją nieśmiertelności, zapewnianej przez magazynowanie DNA i sztuczną inteligencję, odwzorowującą wspomnienia i osobowość użytkownika. Oto, jak niedoszły właściciel przełomowego serwisu zapowiadał go w 2010 roku:

Pomysł był tak oderwany od rzeczywistości, że poważnie mógł go potraktować jedynie współczesny hibernatus, który po odmrożeniu z krionicznego snu nie zdawał sobie sprawy, że Sieć się rozwinęła od czasu pierwszej bańki dotcomów. Urągające odbiorcom pustosłowie, pełne frazesów, górnolotne deklaracje i próba wmówienia internautom, że właśnie zaczyna się coś wielkiego, doprowadziły przedsięwzięcie do szybkiego końca.

Related Post

Podobał Ci się artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać co jakiś czas informacje o nowych artykułach.

email marketing powered by FreshMail
Pracuję
Początki Facebooka. Co Mark Zuckerberg mówił w wywiadzie z 2004 roku?
Pracuję
Knajpa z odzysku [wywiad]
Myślę
Jeśli nie szata zdobi człowieka – to co?