Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15
Oszukani w sieci. Jak rozsądnie robić zakupy online? – FiGeneration
Korzystam

Oszukani w sieci. Jak rozsądnie robić zakupy online?


Zakupy online to coraz bardziej popularny trend wśród Polaków. Doceniamy je przede wszystkim za wygodę i oszczędność, dlatego coraz częściej wybieramy kupowanie w e-sklepach zamiast w placówkach stacjonarnych. Jednak czy wiemy, w jaki sposób kupować bezpiecznie przez internet?

Wygodne rozwiązanie na każdą pogodę

Już ponad połowa społeczeństwa robi zakupy przez internet. Najczęściej w ten sposób kupujemy ubrania i obuwie, książki oraz wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny, np. telefony, tablety oraz sprzęt RTV/AGD. Zakupy online cenimy głównie za wygodę, ponieważ wybrany produkt dostarczany jest prosto pod drzwi naszego mieszkania. To komfortowe rozwiązanie umożliwia nabycie wymarzonego przedmiotu bez konieczności ruszania się z własnych czterech ścian. Zakupy przez internet dają nam także możliwość dokładnego obejrzenia towaru, bez presji czasu czy sprzedawcy wiszącego nam nad głową. Robiąc sprawunki w e-sklepach, dostajemy również okazję do skorzystania z atrakcyjnych cen i unikatowych promocji, których nie znajdziemy w sklepach stacjonarnych. Jednak towary dostępne w internecie nie tylko zazwyczaj są tańsze niż te dostępne w stacjonarnych placówkach, ale także objęte zupełnie innymi prawami. Dzięki nim znacznie łatwiej zwrócić produkt, z którego nie jesteśmy zadowoleni i odzyskać zainwestowane w niego pieniądze niż np. w momencie zakupu tej samej rzeczy na bazarze czy w lokalnym sklepie niewielkiej marki.

ebay-881309_960_720

Przed zakupem sprawdź opinię

Podstawą bezpiecznego kupowania w sieci jest wybór odpowiedniego sklepu online. Zaufani sprzedawcy nie tylko posiadają profesjonalnie wykonaną stronę internetową, ale przede wszystkim cieszą się wieloma pozytywnymi opiniami na rynku. W tej kwestii warto samemu sięgnąć do wyszukiwarki i sprawdzić wpisy o danym sprzedawcy na różnych serwisach, ponieważ opinie widniejące na jego stronie nie zawsze są wiarygodne. Mogą nam w tym pomóc także specjalne portale, które gromadzą komentarze o danych produktach i sklepach online  – w prosty sposób sprawdzimy na nich, czy dany sprzedawca jest godny naszego zaufania.

Czytaj regulamin

Obowiązek czytania regulaminu nastręcza Polakom najwięcej trudności, ale to właśnie uważne przeczytanie zawieranej umowy jest podstawą udanej transakcji. Jeszcze przed zakupem należy koniecznie rzucić okiem na ten dokument – to właśnie w nim znajdziemy informacje na temat wymaganej płatności, maksymalnego terminu dostawy, a także okresu gwarancyjnego i procedury zwrotu oraz reklamacji. Wnikliwie należy także obejrzeć zdjęcia towaru i przeczytać jego opis – często są w nim zawarte opisy usterek produktu, które po prostu przeoczymy, jeśli przeczytamy go pobieżnie.

online-marketing-1427787_960_720

Poznaj swoje prawa

Przy kupowaniu w sieci ogromnie ważna jest znajomość praw obowiązujących w tym zakresie. Często już nawet przytoczenie odpowiedniego paragrafu pozwala nam pozbyć się problemu z uciążliwym sprzedawcą, który opóźnia wysyłkę zakupionego towaru czy odmawia uznania naszej reklamacji. Każdy produkt, który nie spełni naszych oczekiwań, zgodnie z prawem możemy odesłać do sklepu w ciągu dziesięciu dni od daty odbioru, pod warunkiem że towar nie był używany i jest oryginalnie zapakowany. Niestety w takim wypadku to my ponosimy koszt wysyłki. Inaczej jest w przypadku uznanej reklamacji, kiedy to sprzedawca ma obowiązek zwrotu klientowi poniesionych w ten sposób kosztów.

Co zrobić, gdy dojdzie do oszustwa?

Niestety czasem trafiamy na oszusta nawet mimo zachowania wszelkich zasad ostrożności. Co zrobić w momencie, gdy zamiast wymarzonego produktu otrzymujemy puste pudełko? W takim momencie przede wszystkim należy udać się na policję wraz z zapisaną korespondencją i paczką przesłaną przez oszusta, które będą stanowiły dowód przestępstwa. Pomóc może nam także rzecznik praw konsumenta, z którym możemy skontaktować się telefonicznie lub osobiście, jeśli taka osoba funkcjonuje w naszym mieście. Rzecznik praw konsumentów udziela bezpłatnej pomocy, dlatego z pewnością doradzi nam w przypadku problemów z nieuczciwym pracodawcą. Może także wystosować do niego oficjalne pismo reklamacyjne i pociągnąć go do odpowiedzialności za oszustwo.

shop-942396_960_720

A Wy, robiąc zakupy online, spotkaliście się kiedyś z oszustwem? A może macie jakieś sprawdzone sposoby na zachowanie bezpieczeństwa podczas zakupów w sieci?

Podobał Ci się artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać co jakiś czas informacje o nowych artykułach.

email marketing powered by FreshMail
Korzystam
Anatol Karoń – artysta jednej zapałki
Korzystam
Henry Cavill – kim jest nowy Superman?
Korzystam
Meble wykończone przez jedwabniki