Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /SERWISY/figeneration/index.php:3) in /SERWISY/figeneration/wp-content/plugins/freshmail_for_wordpress/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 15
Wideo rekrutacja – jak do niej podejść? – FiGeneration
Pracuję

Wideo rekrutacja – jak do niej podejść?


Wideo rekrutacja jest jednym z najnowszych trendów w werbowaniu pracowników. To narzędzie, które pozwala rekruterom zwiększyć efektywność przy wyborze odpowiedniego kandydata, a przy okazji zmniejszyć czas, który zwykle trzeba poświecić na analizę stosu nadesłanych CV.

Wraz z rozwijająca się technologią, zmienia się także sposób w jaki żyjemy, odpoczywamy oraz pracujemy. Nic dziwnego, że wszechobecna cyfryzacja ma także wpływ na powstawanie nowych sposobów rekrutacji pracowników. W czasach, gdy każdy chce pracować na własnych warunkach, rośnie znaczenie procesu umiejętnego i efektywnego doboru odpowiedniego kandydata do pracy. Wideo rekrutacja to innowacyjna metoda pozyskiwania nowego pracownika, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem na całym świecie. Forma ta jest dużo wygodniejsza dla osób poszukujących pracy, ponieważ pozwala im na przystąpienie do procesu rekrutacji wprost z domowego zacisza. Przynosi także wiele korzyści rekruterom, którzy dzięki oglądaniu filmowych wersji naszych CV mogą w krótkim czasie wyselekcjonować grupę potencjalnych kandydatów do pracy.

keyboard-417090_960_720

Światła, kamera, akcja: kulisy wideo rekrutacji

Wideo rekrutacja z założenia ma pozwolić na zaoszczędzenie czasu zarówno osoby ubiegającej się o pracę, jak i rekrutera. Potencjalny pracownik zyskuje w ten sposób możliwość przedstawienia siebie i swojego doświadczenia zawodowego prosto z własnej kanapy, oszczędzając dzięki temu np. środki na dojazd. Natomiast rekruter nie musi nawet uczestniczyć w tym etapie, wystarczy wysłać przygotowaną wcześniej serię pytań do wybranych kandydatów. Po analizie nadesłanych filmów i zapoznaniu się z prezentacjami kandydatów, rekruter może zaprosić potencjalnych pracowników na rozmowę do siedziby firmy bądź przeprowadzić rozmowę „na żywo” przy pomocy programów, które umożliwiają transmisję wideo, np. Skype czy FaceTime.

W Polsce wideo rekrutacja polega najczęściej na opublikowaniu ogłoszenia, w którym agencja bądź potencjalny pracodawca prosi nas o nadesłanie pod wskazany adres filmów z prezentacją własnej osoby oraz z krótkim przedstawieniem naszych kompetencji do pracy. Często zdarza się także, że otrzymujemy od potencjalnego pracodawcy linka do specjalnej platformy, która zastępuje rekrutera. Na tym etapie zadawana jest nam seria ustalonych przez firmę pytań, na które odpowiadamy w taki sam sposób, jak odbywa się to podczas tradycyjnej rozmowy o pracę. W zależności od wyboru platformy, takie wideo możemy obejrzeć, ocenić i nagrać jeszcze raz w przypadku błędów, czasem jednak odpowiedzi są przekazywane do bazy danych w czasie rzeczywistym. Nagrane wideo trafia do pracodawcy, który spośród nadesłanych propozycji wybiera tych kandydatów, którzy przejdą do dalszego etapu rekrutacji.

Pułapki wideo rekrutacji, czyli na co uważać

Pomysł ubiegania się o pracę z własnej kanapy brzmi kusząco i może nam oszczędzić wiele stresu, niestety nawet w takiej sytuacji możemy popełnić kilka podstawowych błędów. Przede wszystkim podejdźmy do sprawy z odpowiednim przygotowaniem – zadbajmy o stały i niezakłócony dostęp do internetu na czas rozmowy online, a także o odpowiedni sprzęt, którym będziemy nagrywać nasze CV w formie wideo. Kamerę internetową należy ustawić na wysokości czubka głowy w taki sposób, który pozwoli nam zadbać o utrzymanie wyprostowanej sylwetki.

g6u7uyfy2z

Podczas nagrywania pamiętaj także, aby patrzeć w kamerę, a nie w ekran, co sprawi wrażenie utrzymywania kontaktu wzrokowego z rekruterem odtwarzającym nagranie. Nie należy zapominać również o odpowiednim doborze kolorów garderoby, ponieważ niektóre z nich źle wyglądają w kamerze (szczególnie ubrania w paski). Unikajmy też białych koszul oraz ubrań w intensywne wzory. Dla osób noszących okulary istotnym jest upewnienie się, iż nie będą one rzucały refleksów, które mogą rozproszyć uwagę oglądającego. Pamiętajmy, że do rozmowy przez internet należy przygotować się w taki sam sposób, jak do rozmowy przeprowadzanej w siedzibie firmy. Przygotujmy potrzebne informacje o firmie, a także przykładowe odpowiedzi na potencjalne pytania.

Wideo rekrutacja daje nam możliwość wcześniejszego sprawdzenia się przed kamerą, nagrywając próbną rozmowę – dzięki temu zobaczysz, w jakiej pozycji będziesz prezentował się najkorzystniej, uzyskasz możliwość skorygowania przesadnej gestykulacji czy znajdziesz odpowiednie oświetlenie w pomieszczeniu. Przed rozpoczęciem nagrywania upewnij się jednak, czy w zasięgu kamery nie znajdują się żadne przedmioty, które mogą wywrzeć niekorzystne wrażenie na pracodawcy. Przestrzeń, w której będziesz przeprowadzał transmisję, powinna być neutralna i przede wszystkim schludna.

woman-1594710_960_720

Jak Wam się podoba zdobywający popularność trend wideo rekrutacji oraz możliwość odbywania rozmów kwalifikacyjnych online? Uważacie to za dodatkowy stres czy wygodny sposób na ubieganie się o dane stanowisko? Czy macie już jakieś doświadczenia, związane z tą formą rekrutacji?

 

 

 

 

 

Podobał Ci się artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać co jakiś czas informacje o nowych artykułach.

email marketing powered by FreshMail
Pracuję
Ryan Gosling – aktor doceniony
Pracuję
Wyjątkowo młodzi naukowcy
Pracuję
Adele Enersen, czyli jak stworzyć bajkowy świat